Smernice

Spletna trgovina

Vzpostavitev, ustvarjanje ponudbe in promoviranje spletne trgovine je izredno zanimiv izziv. Zavedajte se, da je potrebno, v kolikor prodajate izdelke namenjene splošni javnosti, omogočiti čim hitrejše in čim lažje plačilo in dostavo.

Ljudje si zapomnijo, kje so opravili hitro storitev brez dodatnih težav, in, da lahko takrat, ko si zaželijo, vzamejo iz žepa mobilni aparat in v hipu naročijo želene izdelke.

Za izdelavo spletne trgovine lahko preko Slovenskega podjetniškega sklada dobite sofinancirane stroške (do 60%) v višini do največ 2.500 EUR.

V kolikor boste kandidirali za sofinanciranje, je potrebno upoštevati minimalne zahteve za izdelavo spletne trgovine.

Kriteriji (minimalne zahteve) za odobritev končne oblike spletne trgovine od DIH Slovenija so:

Lastna domena in gostovanje

  • Spletna trgovina naj domuje na lastni primarni domeni ter na lastnem gostovanju, do katerega imate pravice za dostop v primeru težav.
  • Spletna trgovina naj ne bo del večjega portala za objavo izdelkov ali ponudbe (npr. amazon, ebay…).
  • Spletna trgovina se jasno razlikuje od spletne strani. Pri oddaji povezanih izdelkov v ocenjevanje, npr. spletna stran in spletna trgovina, mora obstajati jasna in vidna ločnica med spletno stranjo in spletno trgovino. Spletna stran je informativno naravnana in je namenjana predstavitvi podjetja, njegovih produktov in podobno. Spletna trgovina pa prodaji izdelkov oz. storitev. Le kratka predstavitev podjetja in blog sta prav tako lahko del spletne trgovine in njuna vključenost ne pomeni avtomatične zadostitve smernicam spletnih strani.
  • V primeru povezanih izdelkov vavčerja digitalnega marketinga (npr. spletna stran in spletna trgovina) naj en izdelek uporablja primarno domeno, vsi nadaljnji izdelki pa naj imajo svoje poddomene. Razvrstitev izdelkov na primarno domeno in poddomene je prepuščena zahtevam in potrebam naročnika vavčerja digitalnega marketinga.

Prisotnost ključnih elementov

Ključni elementi spletnih trgovin so:

  • prepričljiva, originalna in informativna vsebina,
  • pregledna navigacija s strukturo ponudbe,
  • podstrani z izdelki,
  • podstran z opisom ponudnika,
  • noga strani s kolofonom,
  • mehanizem košarice in zaključka nakupa (checkout). Za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje nakupa naj košarica ob pregledovanju vsebovanih izdelkov omogoča povečanje oz. znižanje števila vsebovanih izdelkov v košarici.
  • Obvezna prisotnost logotipov (Evropskega sklada za regionalni razvoj, SPS, MGTŠ) z navedbo sofinanciranja.

Lastna ponudba in proces naročanja

  • Primerna ponudba naj temelji na izdelkih, ki jih ima ponudnik na zalogi oz. jih izdeluje po naročilu (brez t.i. drop-shipping).
  • Smiselna količina izdelkov v ponudbi glede na panogo podjetja.
  • Proces naročanja naj bo čimbolj standarden in prilagojen slovenskim razmeram.
  • Proces naročanja mora omogočati takojšnje plačilo na daljavo.( PayPal, kreditna/debetna kartica etc.)

Tehnična izpravnost

Med tehnične vidike, ki jih je treba nasloviti, štejemo:

  • Uporabniku in iskalnikom prijazni spletni naslovi.
  • Ustrezen nivo varnosti, sploh ob zahtevani prijavi uporabnikov. Če uporabljate CMS sisteme, zahtevate prijavo uporabnika ali pa pošiljate občutljive podatke morate poskrbeti za ustrezen nivo varnosti s protokolom https.
  • Hitro nalaganje in delovanje spletne trgovine. Merilo ustreznega delovanja spletne trgovine je minimalna ocena 15 ali višje v orodju Google Lighthouse.
  • Varen in vzdrževan sistem za urejanje vsebin, pri katerem so uporabljene posodobljene in najnovejše knjižnice, okviri (angl. framework), CMS sistemi in ostala uporabljena orodja.
  • Ustreznost prikaz vsebine na različnih brskalnikih, reprezentativni brskalniki so: Chrome, Safari, Firefox.

Mobilni prikaz

  • Dostop z mobilnimi napravami je v današnjem času zaželen način obiska spletnih strani oz. trgovin, mora spletna trgovina omogočati tudi prilagojen prikaz na mobilnih napravah.

Pravna skladnost

  • Objavljeni pogoji poslovanja, varstva potrošnika in možnosti menjave ali vračila izdelkov.
  • Na ločeni podstrani objavite pogoje uporabe, avtorstvo, pravice intelektualne lastnine ter izjavo o varovanju osebnih podatkov.
  • Upoštevajte navodila GDPR glede morebitnega zbiranja kontaktnih podatkov.
  • Če je potrebno dodajte obvestilo za strinjanje o uporabi piškotkov (t.i. cookie consent).
  • Urejeno avtorstvo gradiv. Možna je uporaba kupljenih fotografij (t.i. stock photo) ali fotografij iz spletnih portalov, ki omogočajo brezplačno uporabo fotografij ob omembi avtorjev (t.i. royalty free photo).