Rezervacijska platforma
Z razširjanjem t.i. delitvene ekonomije se ustvarjajo tudi novi poslovni modeli. Različne rešitve, katerih nosilci so podjetja, kot je naprimer Uber, AirBnb, Booking.com in podobno, prinašajo disruptivne učinke v ustaljene prakse, na kakšen način potrošniki zadovoljujejo svoje želje in pod kakšnimi pogoji različni ponudniki dajejo svoje kapacitete v najem. Pomembne oporne točke so hitrost in prisotnost, upravičevanje zaupanja in pravna varnost, večkrat pa tudi to, da sam operater nima v lasti sredstev, ki jih izposoja – ponuja zgolj učinkovito povezavo med potrošniki in ponudniki.
Vsekakor ni namen, da bi te poslovne modele kopirali, se pa ponuja možnost za testiranje lastnih, malim in srednjim podjetjem prilagojenim, rešitev. Zavedamo se, da je lahko spekter rešitev v tem primeru precej širok, zato je potrebno za vsak primer posebej oceniti kvaliteto izvedbe, domet in pričakovane pozitivne učinke.
Za izdelavo rezervacijske platforme lahko preko Slovenskega podjetniškega sklada dobite sofinancirane stroške (do 60%) v višini do največ 2.500 EUR.
V kolikor boste kandidirali za sofinanciranje, je potrebno upoštevati minimalne zahteve za izdelavo rezervacijske platforme.
Kriteriji (minimalne zahteve) za odobritev končne oblike rezervacijske platforme od DIH Slovenija so:
Lastna domena in gostovanje
- Spletna platforma naj domuje na lastni primarni domeni ter na lastnem gostovanju, do katerega imate pravice za dostop v primeru težav.
- V primeru povezanih izdelkov vavčerja digitalnega marketinga (npr. spletna stran in rezervacijska platforma) naj en izdelek uporablja primarno domeno, vsi nadaljnji izdelki pa naj imajo svoje pod domene. Razvrstitev izdelkov na primarno domeno in poddomene je prepuščena zahtevam in potrebam naročnika vavčerja digitalnega marketinga.
- Spletna platforma naj ne bo del večjega portala za objavo izdelkov ali ponudbe (npr. airbnb, booking.com,…)
- Funkcionalnost rezervacijske platforme se jasno loči od spletne strani in spletne trgovine.
Prisotnost ključnih elementov
Ključni elementi rezervacijske platforme so:
- prepričljiva, originalna in informativna vsebina,
- pregledna navigacija s strukturo ponudbe,
- podstrani z opisi ponudbe z obrazci za rezervacijo,
- podstran z opisom ponudnika,
- podstran s kontakti,
- noga strani s kolofonom,
- Obvezna prisotnost logotipov ( Evropskega sklada za regionalni razvoj, SPS, MGTŠ) z navedbo sofinanciranja.
Zbiranje ponudbe in proces rezervacije
- Platforma mora biti odprta za vse, ki ustrezajo poslovnemu modelu platforme.
- Zagotoviti je potrebno, da ima ponudnik, ki oglašuje na platformi, urejen primeren pravno-poslovni statut (pravne osebe, dopolnilne dejavnosti,…) in odvaja davke in dajatve, ki izhajajo iz redne dejavnosti.
- Proces rezervacij mora omogočati takojšnje plačilo na daljavo. ( PayPal, kreditna/debetna kartica etc.)
Tehnična izpravnost
Med tehnične vidike, ki jih je treba nasloviti, štejemo:
- Uporabniku in iskalnikom prijazni spletni naslovi.
- Ustrezen nivo varnosti, sploh ob zahtevani prijavi uporabnikov. Če uporabljate CMS sisteme, zahtevate prijavo uporabnika ali pa pošiljate občutljive podatke morate poskrbeti za ustrezen nivo varnosti s protokolom https.
- Hitro nalaganje in delovanje rezervacijske platforme. Merilo ustreznega delovanja rezervacijske platforme je minimalna ocena 15 ali višje v orodju Google Lighthouse.
- Varen in vzdrževan sistem za urejanje vsebin, pri katerem so uporabljene posodobljene in najnovejše knjižnice, okviri (angl. framework), CMS sistemi in ostala uporabljena orodja.
- Ustreznost prikaz vsebine na različnih brskalnikih, reprezentativni brskalniki so: Chrome, Safari, Firefox.
- Minimalnim standardom ne zadošča mehanizem rezervacijske platforme, ki deluje le kot kontaktni obrazec z možnostjo izbire datuma in posredovanja sporočila na e-poštni naslov.
- Zaželeno je, da imajo uporabniki svoje uporabniške račune s pomočjo katerih lahko urejajo rezervacijo.
Mobilni prikaz
- Dostop z mobilnimi napravami je v današnjem času zaželen način obiska spletnih strani, mora spletna stran omogočati tudi prilagojen prikaz na mobilnih napravah.
Pravna skladnost
- Objavljeni pogoji poslovanja, varstva potrošnika in možnosti menjave ali vračila izdelkov.
- Na ločeni podstrani objavite pogoje uporabe, avtorstvo, pravice intelektualne lastnine ter izjavo o varovanju osebnih podatkov.
- Upoštevajte navodila GDPR glede morebitnega zbiranja kontaktnih podatkov.
- Če je potrebno dodajte obvestilo za strinjanje o uporabi piškotkov (t.i. cookie consent).
- Urejeno avtorstvo gradiv. Možna je uporaba kupljenih fotografij (t.i. stock photo) ali fotografij iz spletnih portalov, ki omogočajo brezplačno uporabo fotografij ob omembi avtorjev (t.i. royalty free photo).