Ste že razmišljali, kako bi svoje izdelke razširili med čimvečjo množico? Ste pripravljeni na razvoj lastne znamke spletne prodajalne? Ste zmožni prodreti na trge, ki vam prej niso bili dostopni?

Vzpostavitev, ustvarjanje ponudbe in promoviranje spletne trgovine je izredno zanimiv izziv. Zavedajte se, da je potrebno, v kolikor prodajate izdelke namenjene splošni javnosti, omogočiti čimhitrejše in čimlažje plačilo in dostavo. Ljudje si zapomnijo, kje so opravili hitro storitev brez dodatnih težav, in, da lahko takrat, ko si zaželijo, vzamejo iz žepa mobilni aparat in v hipu naročijo želene izdelke.

Brez prilagoditev in pohitritve procesov seveda ne bo šlo, na srečo je to pred vami počelo že veliko ljudi in organizacij, tako, da se vse lahko naučite od drugih.

Za izdelavo spletne trgovine lahko preko Slovenskega podjetniškega sklada dobite sofinancirane stroške (do 60%) v višini do največ 2.500 EUR. V kolikor boste kandidirali za sofinanciranje je potrebno upoštevati minimalne zahteve za izdelavo spletne trgovine.

Kriteriji (minimalne zahteve) za odobritev končne oblike spletne trgovine od DIH Slovenija so:

Lastna domena in gostovanje
  • Spletna trgovina naj domuje na lastni primarni domeni ter na lastnem gostovanju, do katerega imate pravice za dostop v primeru težav.
  • Spletna trgovina naj ne bo del večjega portala za objavo izdelkov ali ponudbe (npr. amazon, ebay…).
  • Spletna trgovina se jasno razlikuje od spletne strani. Pri oddaji povezanih izdelkov v ocenjevanje, npr. spletna stran in spletna trgovina, mora obstajati jasna in vidna ločnica med spletno stranjo in spletno trgovino. Spletna stran je informativno naravnana in je namenjana predstavitvi podjetja, njegovih produktov in podobno. Spletna trgovina pa prodaji izdelkov oz. storitev. Le kratka predstavitev podjetja in blog sta prav tako lahko del spletne trgovine in njuna vključenost ne pomeni avtomatične zadostitve smernicam spletnih strani.
Prisotnost ključnih elementov Ključni elementi spletnih trgovin so:

  • prepričljiva, originalna in informativna vsebina,
  • pregledna navigacija s strukturo ponudbe,
  • podstrani z izdelki,
  • podstran z opisom ponudnika,
  • noga strani s kolofonom,
  • mehanizem košarice in zaključka nakupa (checkout). Za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje nakupa naj košarica ob pregledovanju vsebovanih izdelkov omogoča povečanje oz. znižanje števila vsebovanih izdelkov v košarici.
  • Obvezna prisotnost logotipov v nogi spletne trgovine ( Evropskega sklada za regionalni razvoj, SPS, MGRT) z navedbo sofinanciranja, ki morajo biti prisotni na vseh straneh in podstraneh spletne strani.
Lastna ponudba in proces naročanja
  • Primerna ponudba naj temelji na izdelkih, ki jih ima ponudnik na zalogi oz. jih izdeluje po naročilu (brez t.i. drop-shipping).
  • Smiselna količina izdelkov v ponudbi glede na panogo podjetja.
  • Proces naročanja naj bo čimbolj standarden in prilagojen slovenskim razmeram.
  • Proces naročanja mora omogočati takojšnje plačilo na daljavo.( PayPal, kreditna/debetna kartica etc.)
Tehnična izpravnost Med tehnične vidike, ki jih je treba nasloviti, štejemo:

  • Uporabniku in Iskalnikom prijazni spletni naslovi.
  • Ustrezen nivo varnosti, sploh ob zahtevani prijavi uporabnikov. Če uporabljate CMS sisteme, zahtevate prijavo uporabnika ali pa pošiljate občutljive podatke morate poskrbeti za ustrezen nivo varnosti s protokolom https.
  • Hitro nalaganje in delovanje spletne strani. Merilo ustreznega delovanja spletne strani je minimalna ocena 15 ali višje v orodju Google Lighthouse.
  • Varen in vzdrževan sistem za urejanje vsebin, pri katerem so uporabljene posodobljene in najnovejše knjižnice, okviri (angl. framework), CMS sistemi in ostala uporabljena orodja.
  • Ustreznost prikaz vsebine na različnih brskalnikih, reprezentativni brskalniki so: Chrome, Safari, Firefox.
Mobilni prikaz
  • Dostop z mobilnimi napravami je v današnjem času zaželen način obiska spletnih strani, mora spletna stran omogočati tudi prilagojen prikaz na mobilnih napravah.
Pravna skladnost
  • Objavljeni pogoji poslovanja, varstva potrošnika in možnosti menjave ali vračila izdelkov.
  • Na ločeni podstrani objavite pogoje uporabe, avtorstvo, pravice intelektualne lastnine ter izjavo o varovanju osebnih podatkov.
  • Upoštevajte navodila GDPR glede morebitnega zbiranja kontaktnih podatkov.
  • Če je potrebno dodajte obvestilo za strinjanje o uporabi piškotkov (t.i. cookie consent).
  • Urejeno avtorstvo gradiv. Možna je uporaba kupljenih fotografij (t.i. stock photo) ali fotografij iz spletnih portalov, ki omogočajo brezplačno uporabo fotografij ob omembi avtorjev (t.i. royalty free photo).