Ste že razmišljali, kako bi svoje izdelke razširili med čimvečjo množico? Ste pripravljeni na razvoj lastne znamke spletne prodajalne? Ste zmožni prodreti na trge, ki vam prej niso bili dostopni?

Vzpostavitev, ustvarjanje ponudbe in promoviranje spletne trgovine je izredno zanimiv izziv. Zavedajte se, da je potrebno, v kolikor prodajate izdelke namenjene splošni javnosti, omogočiti čimhitrejše in čimlažje plačilo in dostavo. Ljudje si zapomnijo, kje so opravili hitro storitev brez dodatnih težav, in, da lahko takrat, ko si zaželijo, vzamejo iz žepa mobilni aparat in v hipu naročijo želene izdelke.

Brez prilagoditev in pohitritve procesov seveda ne bo šlo, na srečo je to pred vami počelo že veliko ljudi in organizacij, tako, da se vse lahko naučite od drugih.

Za izdelavo spletne trgovine lahko preko Slovenskega podjetniškega sklada dobite sofinancirane stroške (do 60%) v višini do največ 2.500 EUR. V kolikor boste kandidirali za sofinanciranje je potrebno upoštevati minimalne zahteve za izdelavo spletne trgovine.

Kriteriji (minimalne zahteve) za odobritev končne oblike spletne trgovine od DIH Slovenija so:

Lastna domena in gostovanje
  • Spletna trgovina naj domuje na lastni primarni domeni ter na lastnem gostovanju, do katerega imate pravice za dostop v primeru težav.
  • Spletna trgovina naj ne bo del večjega portala za objavo izdelkov ali ponudbe (npr. amazon, ebay…)
Prisotnost ključnih elementov Ključni elementi spletnih trgovin so:

  • prepričljiva, originalna in informativna vsebina,
  • pregledna navigacija s strukturo ponudbe,
  • podstrani z izdelki
  • podstran z opisom ponudnika,
  • noga strani s kolofonom,
  • mehanizem košarice in zaključka nakupa (checkout) .
Lastna ponudba in proces naročanja
  • Primerna ponudba naj temelji na izdelkih, ki jih ima ponudnik na zalogi oz. jih izdeluje po naročilu (brez t.i. drop-shipping)
  • Proces naročanja naj bo čimbolj standarden in prilagojen slovenskim razmeram.
  • Proces naročanja mora omogočati plačila na daljavo.
Tehnična izpravnost Med tehnične vidike, ki jih je treba nasloviti, štejemo:

  • iskalnikom prijazni spletni naslovi,
  • povečan nivo varnosti zaradi prijav uporabnikov,
  • hitro nalaganje,
  • varen in vzdrževan sistem za urejanje spletne trgovine.
Mobilni prikaz
  • Ker je dostop z mobilnimi napravami v današnjem času večkrat bolj zaželen način obiska spletnih trgovin, mora spletna trgovina, poleg pogleda za namizne računalnike, omogočati tudi prilagojen prikaz na mobilnih napravah.
Pravna skladnost
  • Objavljeni pogoji poslovanja, varstva potrošnika in možnosti menjave ali vračila izdelkov.
  • Na ločeni podstrani objavite pogoje uporabe, avtorstvo, pravice intelektualne lastnine ter izjavo o varovanju zasebnosti.
  • Upoštevajte navodila GDPR glede morebitnega zbiranja kontaktnih podatkov.
  • Če je potrebno dodajte obvestilo za strinjanje o uporabi piškotkov (t.i. cookie consent).
  • Urejeno avtorstvo gradiv. Možna je uporaba kupljenih fotografij (t.i. stock photo) ali fotografij iz spletnih portalov, ki omogočajo zastonjsko uporabo fotografij ob omembi avtorjev (t.i. royalty free photo).