Podjetje Knedl je luč uvidelo leta 2022, ko so se trije prijatelji Nikola Balaban, Tadej Bukovec in Marko Balažic odločili uporabiti dolgoletne izkušnje iz programiranja, podpore strankam in prodaje v namene izboljšanja cestnega tovornega prometa. Ustvarili so platformo Dispo Market, ki prek TMS za upravljanje transporta (Transport Management System) pri prevoznikih poišče prostor v tovornjakih in ga pomaga zapolniti v kratkem času.

knedl
  • IZZIV

Cestni tovorni promet je kompleksna industrija, ki se sooča s problemi na vsakodnevni ravni. V povprečju se po evropskih cestah vozijo tovornjaki, ki so le 75-odstotno zasedeni, kar pomeni, da je četrtina prostora neizkoriščenega; v praksi ti prazni prostori pomenijo izgubo zaslužka za prevoznika ter prevelik ogljični odtis. Kako se soočiti s temi težavami in izkoristiti potencial si je za izziv postavilo slovensko zagonsko podjetje Knedl d.o.o.


  • IZID

V okviru zasnove platforme Dispo Market so razvili lastno umetno inteligenco, ki aktivno sodeluje pri delu. Uporabnik vpiše parametre, ki mu ustrezajo - datume, dimenzije in težo, ki so še prosti na vozilu - nato pa platforma začne iskati točno takšne ali boljše ponudbe po spletnih borzah. Ko najde primerno ponudbo, se avtomatsko pošlje email s povpraševanjem in uporabnikovim podpisom. Ta proces poteka 24/7 ali pa dokler uporabnik ne želi prekiniti iskanja. Pri tem se upoštevajo tudi dodatni parametri, kot so nezaželene države, nezaželeni ponudniki, čas počitka voznika, ustreznost poti za tovornjak in podobno. Z integracijo v TMS pa je postopek še hitrejši, saj umetna inteligenca lahko samostojno odgovarja na prostor v tovornjaku in predvideva, kdaj bo prostor na voljo ter ustrezno poskrbi za iskanje tovorov.

Vpliv

Dispo Market in AutoFinder

“Glavna razlika med platformo podjetja Knedl d.o.o. in klasičnimi produkti je v tem, da slednji od uporabnikov zahtevajo "ročno delo". To pomeni, da morajo uporabniki sami opraviti vsa dejanja, kar terja veliko znanja, časa in energije. Produkt podjetja Knedl d.o.o. pa vpelje avtomatizacijo in umetno inteligenco, kar dovoli uporabnikom, da se osredotočijo na druge naloge, kot so rast podjetja, delo na odnosih s strankami, iskanje novih strank, in podobno. Poleg tega pa nudijo izredno hiter pregled trga, kar jim omogoča, da predlagajo nove poti, ki imajo več tovora in ki (človeškemu) uporabniku morda niso bile očitne,” poudarjajo startupovci.


GEIGER ecosystem2 Prejšnji prispevek

GEIGER – Rešitev kibernetske varnosti za mikro in mala podjetja (MSP)