Cilj projekta je seznaniti mala in srednja podjetja s superračunalništvom (ang. High-Performance Computing, HPC) in naprednimi tehnologijami ter koristmi, ki jih uporaba le-teh prinaša podjetništvu ter industriji. Namreč, podjetja lahko s pomočjo računalniških simulacij, modeliranja, podatkovne analitike, strojnega učenja ali umetne inteligence svoje produkte ali storitve razvijejo ali optimizirajo v krajšem času, pri tem prihranijo stroške in postanejo konkurejčnejša na trgu.
Projekt ni zgolj tehnološko-razvojno naravnan, ampak temelji na praktičnih problemih, s katerimi se soočajo mala in srednja podjetja pri razvoju svojih produktov. V okviru projekta FF4EuroHPC se bosta izvedla dva javna razpisa v vrednosti 8 milijonov EUR, znotraj teh pa se bo izvedlo približno 40 eksperimentov.
Iščejo se innovativni eksperimenti, za vsak eksperiment pa je namenjenih 200.000 EUR nepovratnih sredstev.
Prvi javni razpis se je odprl 2. novembra letos in bo odprt do 27. januarja 2021. Na razpisu lahko sodelujejo mala in srednja podjetja iz različnih industrij tako, da prijavijo svoje eksperimente – projekte produktov ali storitev, ki jih želijo nadalje razviti ali optimizirati s pomočjo superračunalniških tehnologij. Prednost bodo imela inovativna, agilna podjetja iz različnih področij, še posebej s področju inžiniringa in proizvodnje ter področij, ki razvijajo produkte, ki prinašajo hitro gospodarsko rast.
Vse dodatne informacije so objavljene na spletni strani projekta, podjetja pa se lahko za dodatna pojasnila obrnejo tudi na Arctur preko e-pošte eurohpc-ff4@arctur.si.
Poiščite ideje za eksperimente v preteklih izvedbah Fortissimo projektov
V prejšnjih dveh izvedbah projektov Fortissimo je sodelovalo 92 evropskih podjetij iz različnih industrijskih sektorjev (proizvodnje, energetike, avtomobilske in letalske industrije, urbanističnega načrtovanja in gradbeništva, medicine, idr.), nastalo pa je 79 izjemnih zgodb o uspehu. Zgodbe na jedrnat način prikazujejo reševanje specifičnih problemov s pomočjo naprednih tehnologij in vsebujejo razlago vseh koristi, ki so jih podjetja dobila ob izvedbi eksperimenta. Zgodbe o uspehu si oglejte tukaj.