V tem času mnoga podjetja in posamezniki spoznavajo prednosti digitalizacije, pri čemer brezplačno pomoč nudi Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije (DIH). Poleg podpore pri digitalni transformaciji, so v preteklih dneh, skupaj s partnerji, uspešno izvedli več online izobraževanj.

Pretekli konec tedna je potekala e-konferenca Digitalizacija za uspeh, na kateri so strokovnjaki razpravljali kako do najboljših odločitev s kombinacijo znanja in izkušenj iz prakse. Konferenco so na DIH-u pripravili v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS). Direktorica DIH-a Katja Mohar Bastar je na konferenci poudarila, da je digitalizacija nov način in nova realnost poslovanja ter pozvala k izpolnjevanju ankete, ključne za oceno stanja kako se podjetja soočajo z digitalizacijo in kako MSP pomagati v prihodnje ter razviti ustrezno podporno okolje. Anketa je podjetjem na voljo na povezavi https://www.1ka.si/a/268609

Na konferenci so predstavniki KPMG predstavil prve delne rezultate ankete, ki se osredotoča na želena področja digitalizacije v podjetjih, pričakovanja in podporno okolje. Kot kaže anketa, ima zgolj 28 % podjetij zapisano strategijo digitalizacije (od tega so 54 % procesi in digitalne rešitve, 38 % izkušnja s stranko), pri fazi digitalizacije 40 % podjetij izvaja digitalizacijo procesov, 28 % to načrtuje v letošnjem letu, 22 % v letu 2023 in 9 % ne načrtuje, kar je zaskrbljujoče, saj je za podjetja ključno da z digitalizacijo začnejo čim prej. Največji razlog za ne razvijanje digitalizacije je pomanjkanje finančnih sredstev, pomanjkanje kadrov in preveliki stroški digitalizacije. Pri tehnologijah, ki so v podjetjih v uporabi, pa največji odstotek, kar 78 % predstavljajo družbena omrežja, nato celovite programske rešitve (59 %), računalništvo v oblaku (59 %), mobilne aplikacije (46 %), digitalno delovno mesto (37 %), poslovna analitika, digitalizacija procesov, interne stvari (15 %), umetna inteligenca, roboti, digitalni dvojčki (manj kot 4 %). Pri pripravi in izvedbi ankete sodeluje DIH, ker je anketa še v teku, pa bodo končni rezultati predstavljeni naknadno.

Na konferenci so sodelujoči ugotovili, da so se na dano situacijo podjetja v Sloveniji hitro prilagodila, zmanjšal pa se je obseg dela. Na trenutno krizo so se najtežje prilagodila podjetja s klasičnimi poslovnimi modeli, denimo trgovine niso pravočasno preskočile na spletne trgovine in spletno poslovanje, zato je nakupovanje v fizičnih trgovinah še vedno bolj optimalno. MSP-ji so se izkazali za prilagodljivejše, pri delu od doma se je celo povečala produktivnost. Sestanki na daljavo so bolj fokusirani in bolj usmerjeni v iskanje rešitev.

Direktorica DIH-a Katja Mohar Bastar je izpostavila problem pomanjkanja digitalnih kompetenc. ”Težave so ljudje primorani reševati samostojno doma, od online šolanja, dela, spletnih trgovin, konferenc, dogodkov. Potrudili se bomo, da bomo naše storitve čim bolj prilagodili trenutnim razmeram. Zdaj smo primorani delovati digitalno tudi na delovnem mestu in zaposleni to tudi spodbujajo. Potrebne pa so tudi nove zakonske podlage, saj trenutne ovirajo proces hitrejše digitalizacije. Je pa stvar odvisna od zaposlenih in podjetij samih. Naslednji korak digitalizacije bo nujen, a tudi vsebinsko in stroškovno obsežnejši.”

Sodelujoči na konferenci so si bili enotni, da bo za podjetja, ki želijo ostati konkurenčna, proces digitalizacije ključen. Konferenco so na DIH-u pripravili v sodelovanju z Združenjem za informatiko in telekomunikacije (ZIT), IKT horizontalno mrežo SRIP PMiS, Zbornico poslovno storitvenih dejavnosti ZPSD, vse pri Gospodarski zbornici Slovenije ter KPMG.

Celotna konferenca je na voljo tudi na posnetku spodaj.

7 Prejšnji prispevek

Nad ponovno odprtimi vavčerji bdi nova ekipa DIH-a

News2 Naslednji prispevek

JAVNI POZIV ZAINTERESIRANIM KANDIDATOM, ZA OCENJEVANJE KONČNIH IZDELKOV V OKVIRU JAVNIH POZIVOV SLOVENSKEGA PODJETNIŠKEGA SKLADA - JP-1-2020